E-mail: veronika_foglova@ladymail.cz
 
 
 

Kořeněná zelenina z grilu

Pro 2 osoby, příprava 40 minut, 320 kcal.

1 malý lilek, čerstvá snítka rozmarýny, 6 oloupaných stroužků česneku, olivový olej, čerstvě umletý černý pepř, 1 malá žlutá paprika, 100 g jemného ovčího sýra, 50 g kysané smetany, 1 snítka tymiánu, 2 zralá středně velká rajčata, 1 čajová lžička nastrouhané citrónové kůry, sůl, pepř, petržel, 2 lžíce sezamových semínek.

Lilek omyjeme a podélně nakrájíme na plátky silné 1 cm. Lístky rozmarýny najemno pokrájíme. Stroužky česneku nakrájíme na tenké plátky. Rozmarýnu a česnek smícháme s olivovým olejem, osolíme a opepříme. Plátky lilku potřeme po obou stranách okořeněným olivovým olejem.
Papriku rozpůlíme, odstraníme jádra a přepážky a omyjeme. Ovčí sýr rozdrobíme a spolu s kysanou smetanou umícháme na krém. Osolíme a opepříme a přidáme další 2 prolisované stroužky česneku. Lístky tymiánu a petržel nasekáme a přidáme do smetanového krému, kterým naplníme půlky papriky.
Omyjeme rajčata a křížem je nařízneme. Zbylé dva stroužky česneku posekáme, smícháme s citrónovou kůrou a sezamem. Naříznutá rajčata osolíme a opepříme, do zářezů vetřeme směs koření a pokapeme olejem.
Větší kousek alobalu potřeme olivovým olejem; rajčata, papriku a lilek na něj položíme a grilujeme asi 15 minut.